Sunday, July 18, 2010

cikgu aso

selaku guru bahasa, selain daripada memperbetulkan penggunaan ayat, mereka juga dapat mengenalpasti cara tulisan dengan identiti seseorang dengan baik. selain daripada tulisan di dalam buku, maka tulisan-tulisan lain tidak terkecuali termasuklah di dinding, pintu tandas mahupun pintu koperasi asrama.
maka alkisahnya seorang guru bahasa melayu cum warden asrama ketika itu, en Ashaari Omar (aso) telah melawat asrama dan matanya tertancap pada pintu koperasi asrama:

'zan was here'

setelah mengamati tulisan tersebut beliau memutuskan bahawa tulisan tersbut milik pelajarnya ayan.kebetulan pula ayan berada di kawasan berhampiran lalu dipanggilnya.

azhan, ni tulisan kamu kan?

ayan pun dengan muka seriusnya - tak cikgu, bukan saya yang tulis.

walhal semua orang tau tulisan tu milik ayan.x payah susahkan CSI siasat

lalu Aso mengerutkan dahi & beredar dengan anggapan sememangnya zan telah menulis pada pintu koperasinya sendiri.

fakta:
1.zan yang disebutkan adalah guru koperasi asrama
2.ayan adalah ahli koperasi asrama
3.koperasi asrama mmg best sebab kita boleh makan snek tanpa perlu bayar dulu ataupun buat2 lupa nak bayar.

wallahua'lam.

4 comments:

Luca De Ketiak said...

sejak bila gampang ayan tu ahli koperasi asrama. dia ahli koperasi sekolah yang terbuang.

lu dah add cekgu zan kat fesbuk lum?

padilazim said...

dah..

meo sepul said...

aku t'pakse fikir 10 hingge 30 juta kali utk add cekgu zan dlm fesbok...

TAIN 3T said...

padil, terbitkan kisah serbuan berani koop asrama time blackout tu...semua jenis ambik makan tak bayar punya