Tuesday, April 6, 2010

Lawak Isnin

SALAH PAHE.......

Tersebutlah cerita yang dikatakan berlaku di sebuah pejabat Majlis Perbandaran di negeri utara pantai timur:

Kontraktor rumah
: Ambo nok mitak kelulusan buat rumoh, lagu mano gak caro dia?


Pegawai Bangunan : Lagu ni..., mulo-mulo wat pele (pelan) dulu.


Kontraktor rumah : Pele? Ambo ado doh!


Pegawai bangunan : Mano? Kalu ado wat tubik lah, kawe nok tengok.


Kontraktor rumah : Errrr! Tak leh! Tak Leh!


Pegawai Bangunan : Bak po tak lehnyo!, cepatlah wat tubik!


Kontraktor rumah : Kalu tak tengok tak leh ko?


Pegawai Bangunan : Tok leh la!!! kawe nak luluh rano, kalu kawe tak tengok!


Kontraktor rumah : Eh! Ambo ghoyat doh, ambo malu nak tunjok.


Pegawai Bangunan : Malu bakpo pulak? Pah tu bawok pele wat gapo kalu tak sir tunjok?


Kontraktor rumah : Ehhh! malulah nak tunjok , pele ambo kecik!


Pegawai Bangunan : Laa! Kecik pun tak apo, kalu cukup syarat! Kalu tak tunjok, kawe nak sain luluh lagu mano?


Kontraktor rumah : Nak wat tubik nak tunjok kat mano?, orghe ramai ni! Malu ambo! Malu weh!


Pegawai bangunan : La!, tak apo! Nak malu ko gapo! Wat tubik letak atas meja kaunter ni pun buleh! Cepatlah! kawe ado khijo lain lagi nih! Sibuk benar ni! Kena paham la!


Kontraktor rumah : hoh! Ambo wak tubik dah ni ! Cepatla... tengok!


Pegawai Bangunan : Laaa!(terkejut) , buke pele ni!


Kontraktor rumah : Tu la!, ambo ghoyak doh tadi kan? Pele ambo kecik! demo nok tengok jugak!


Pegawai Bangunan : Laaaaaa! Buke pasal kecik besarnyo!, maksud kawe Pele Bangune (Pelan Bangunan).


Kontraktor rumah : La! Ambo ingat pele nie! Kalu pele bangune, ado la dale beg nie! Tak ghoyak pun pele bangune!. Mano ambo tahu!


Pegawai Bangunan : Kawe ingat demo paham! Hok dok mari doh pun tak penah jadi lagu nie! Demo dok mano?


Kontraktor rumah : Gua Muse!

2 comments:

Luca De Ketiak said...

gila ah..

gua kena edit balik post ni..

ishiko said...

astagaaaaa............
kesian ore gua muse nh... ade kcik ati kang..