Sunday, April 18, 2010

En Tapa menulis: Lagu yang dialih kreatifkan...

Dikalangan rakan kita terdiri dari ramai pelajar2 kreatif termasuk dalam mengubah lagu.

Lagu: Quds
Nyanyian: Tah kump mana xingat, tp utk Palestin la...

Al-Ardhulana...wal qudsulana
Wallahu biquwatihi ma'ana
..
..
..
..
..
..
.. (tak ingat lirik laa...)

Lantah zimana...lantah zimana...!

Tapi untuk versi fadil azim:

Rokok dimana, lighter dimana
Aku nak merokok dimana
Belakang asrama, dalam dorm Amar
Cikgu Zaf dimana Pak Nan dimana (En Zafrullah, En Hasnan)
Pak Dan dimana...! (En Zahidan)

Fakarudin (FBI) bertanya, aku ditanya
Kau sorok rokok dimana
Aku tak tau nak jawap apa
Aku cuma geleng kepala
Geleng kepala...!

Lagu seterusnya nnti untuk rumah biru...

5 comments:

Luca De Ketiak said...

tapa..

untuk entry ni, lu kena bagi link ataupun video lagu quds tu.. baru orang paham apa lu tulis..

apa2pun.. bagus sebab selalu menulis.

untuk entry ni, gua bagi c.

TAIN 3T said...

ade ke lagu tu kat youtube?nanti aku letak

Anonymous said...

beron pnh pasang lagu ni nak kejutkan orang sblm die ngamuk..pada jam3 pg..

TAIN 3T said...

mana ada beron psg lagu ni kejut org...dia ngaji je

Anonymous said...

ada la wei..aku pnh dengor..ngaji pon iye..