Thursday, October 14, 2010

rosli mat isa & liga asrama

demam bola sepak bpl sedang membara!

ramai sokong man utd la, chelsea la, liverfool la. gua mcm tahun2 lepas follower satu team yang baru2 ni sambar rafael van der vaart..team apa?berani rentap dulu la baru tau.

dulu-dulu budak2 azlan ni pun ada liga bola gak. Liga asrama.mmg tiap-tiap tahun x penah miss punya.

nama-nama team memang gempak abis.time pendaftaran gua masih ingat nama team gua : cruz azul. tapi bile nak berentap terus tukar jadi team kelab2 arab. beza kelab arab ngan team kitaorang ni - team arab semua kaya-raya, team kitaorg pakai kaki ayam, minum air baldi je.

selalunya nepotism mmg selalu nampak la dlm liga asrama ni. yang mcm terer-terer semua masuk satu team (ala-ala team skool player la ni..cuma nama x rasmi je).yang lain2 semua pakat2 team lain.mana x berat sebelah.

selalunya macam biasa la.setiap team ada 11 player, 9 main 2 sub, plus 1 manager merangkap pemain tambahan dan pembancuh air.gua macam biasa manager lah.kaki pun bangku.kalau team menang, memang player lah man-of-da-match.kalau kalah, manager lah man-of-mis-match. ceh.

dlm team yang dimanage oleh gua (kononnya), gua ada sorang player versatile yang boleh diharapkan.nama beliau adalah rosli mat isa@roseli@seli. beliau ni boleh bertindak sebagai pemain tengah bertahan mahupun penyerang. bertubuh agak kecil tapi sasa. teringat mendiang chris benoit.

setelah sekian lama dalam perlawanan liga, kami dalam match nak layak ke separuh akhir.masa tu kena lawan adik form2 atau 3. strategi memang dah dirancang baik punya. main punya main kami dah leading 2-1.

dalam match yang direferee oleh achmad dzaerian (abang pengakap power), sedang sedap2 pemain versatil rosli membawa bola (dengan kaki), tetiba baek punya kaki slide tackling roseli. achmad dzaerian tiup wisel.preep preep!

gua selaku team manager ingatkan insiden tu dah abis kat situ. sekali roseli bangun terus lanyak penekelnya balik depan2 ref lalu berteriak:

tangan ref, tangan!

padahal semua orang kat padang nampak dengan jelas roseli melanyak penekelnya dengan bersahaja.

achmad dzaerian sambil geleng kepala terus melayangkan 2 kad.

kad kuning untuk penekel rosli
kad merah untuk rosli yang melanyak penekelnya.

ingatkan nak kesian kat rosli. tapi kesian kat penekelnya yang lumatkan oleh rosli mat isa.

maka tinggal la 8 orang satu team. sib baik menang.kalau tak, gua rasa rosli memang kena lumat balik la dengan team member.

begitulah suka duka liga Asrama di sekolah azlan.

1 comment:

Anonymous said...

cam haremm!